چه کنیم تا هر چه بیشتر مشمول رحمت خدا گردیم؟ باید نقشه، برنامه و دستور العمل داشته باشیم. آیا خداوند رحمان، خود در قرآن مجید فرموده که چه کنیم؟! (تهران) + صوت (14:16 دقیقه)

سوالات و شبهات

فیلسوفی [کریستوفر هیچنز] ادعا دارد که کتب مقدس الهی (انجیل، تورات و قرآن) توسط خود پیامبران نوشته شده است؛ و استدلالش این است که: «در هیچ‌کدام از کتاب‌ها، حرفی از دایناسور، پتراداکتلیسی و پلزیرسورا - که گونه‌های جانوری منقرض شده هستند - زده نشده است، چرا که نویسنده نمی‌دانسته که آن‌ها وجود دارند، اگر خداوند خالق آن‌ها و نازل کننده‌ی کتب الهی باشد، باید نامی از آن‌ها می‌برد.» توضیح شما چیست؟ (محصل / تهران)
روح انسان حادث است یا قدیم؟ چون همانطور که می‌دانیم روح نمی‌میره و جاویدان است. اما روح ما قبل از اینکه متولد بشیم کجا بوده؟ آیا روح ما نبوده و بعد از تولد ما بوجود آمده؟ آخه گفته شده که روح هیچوقت مرگی براش نیست و جاویدان هست. می‌خواستم ببینم اگه روح انسان همیشه وجود داشته پس چرا ما احساسی از خود نداشتیم و متوجه نبودیم که وجود داریم اما همزمان با متولد شدن فهمیدیم که وجود داریم والبته روحی هم داریم. (دیپلم ریاضی)
چرا خداوند متعال، خودش راه کمال را به ما نشان نداد و از انسان (پیامبر) استفاده کرد مگر نمی‌توانست؟ (طلبه سال چهارم / اهواز)